Doordat we voor beiden niche webshops één framework hebben ontwikkeld, kunnen deze gemakkelijk technisch worden onderhouden en worden uitgebreid.
We optimaliseren de webshops maandelijks technisch voor de zoekmachines (SEO) om de shops zo snel mogelijk te laten draaien op een eigen server. Door slimme koppelingen met verschillende derde partijen zijn wij in staat om maatwerk advertentiecampagnes te leveren. Met behulp van server-side tracking komt alle informatie bij deze partijen aan zonder dat een cookie van een derde partij vereist is.
Voor onze trouwe klant GraphicSign hebben wij twee meertalige webshops ontworpen en ontwikkeld die gericht zijn op de zakelijke markt.
De focus ligt op de verkoop van huisnummers en bewegwijzering in grotere oplages, voor bedrijven en verenigingen. De webshops zijn voorzien van overzichtelijke productcategorieën, staffelkorting tabellen en maatwerk invoervelden.
Door het gebruik van beoordelingen kan de afnemer verifiëren dat het om de webshop van een betrouwbare partij gaat. De beoordelingen van zowel het bedrijf als van de individuele producten worden verzameld door een erkende leverancier. Door middel van een uitgebreide API-koppeling versturen wij geautomatiseerde reviewverzoeken na een bestelling. Via dezelfde koppeling laden we vervolgens de beoordelingen uit in de webshops.
Het ontwerpen van één prototype wat voor twee webshops dient, is natuurlijk niet zo makkelijk als dat het klinkt. Allebei de webshops hebben namelijk een andere huisstijl, hoe voeg je dat samen tot één ontwerp?
Allereerst hebben we in kaart gebracht wat de gelijkenissen tussen webshops zijn en wat juist niet. Nadat dat allemaal in kaart is gebracht, beginnen we met het maken van een wireframe.
In een wireframe is globaal de layout voor de webshops neergezet. Op deze manier kunnen we op een snelle manier zien wat wel en wat niet zal werken voor de doelgroep en of het voor beide webshops toepasbaar is. Daarna passen we de huisstijl voor de webshops toe aan het wireframe zodat we de klant inzichtelijk kunnen maken hoe de webshops er daadwerkelijk uit komen te zien.
Voor de klant is het fijn om van tevoren te weten wat er gerealiseerd gaat worden. Voor ons uiteraard ook, want wij hebben een beeld wat wij kunnen nabouwen.
Er is niets ergers dan een trage webshop. Je wilt graag iets kopen, maar bij de winkelmand haak je al af. Dat is zonde van alle advertentiekosten, tijd en moeite die we in het project hebben gestopt. Vandaar dat we ook voor dit project hebben ingezet op efficiëntie en performance voor WordPress webshops.
We hebben er op verschillende manieren voor gezorgd dat de twee webshops voor GraphicSign snel zijn en daardoor hoger scoren in de zoekmachines, zoals Google. Zo hebben we onder andere de opstartprocessen van de webshop verminderd én daarbij sommige processen verhuisd naar de achtergrond. Zo spelen ze geen rol meer bij de initiële laadtijd van de website.
Naast de aanpassingen in de code en processen, hebben we beide webshops ook geplaatst op een snelle en geoptimaliseerde server, die compleet ingericht is voor deze applicaties. Hierbij hebben we ook rekening gehouden met caching en SEO. Door de webshops op deze servers (VPS) te zetten en deze compleet te configureren voor WordPress, hebben we veel extra performance winst gevonden.
Neem contact op met Justin om deze samen te bespreken!
"*" geeft vereiste velden aan