24ICE was opzoek naar een partij die voor de doelgroep een overzichtelijke, moderne en internationale webshop kon ontwikkelen, waarin zij zelf gemakkelijk nieuwe producten, afbeeldingen en andere content kon beheren. Een op maat gemaakte WooCommerce webshop is het resultaat, met een koppeling met het eigen magazijn en verschillende betaaldiensten voor de internationale markt.
24ICE was al bekend met WooCommerce, echter was de nieuwe webshop écht aan vernieuwing toe. De webshop moest sneller, overzichtelijker en hoger scoren in Google. 24ICE is namelijk een bekend merk, dat een frisse en moderne uitstraling verdient en bovenaan Google hoort te staan.
Omdat er al veel teksten, producten en andere inhoud aanwezig was, hebben we de inhoud van de webshop overgenomen in de nieuwe webshop.
Voor de webshop van 24ICE heb ik de oude orders geïmporteerd in de nieuwe webshop. Het is voor 24ICE namelijk erg van belang dat ze periode van verkopen met elkaar kunnen vergelijken.
De moeilijkheid hierin zat ‘m vooral in het verschil van producten en context van de oude webshop. Niet alle producten, waar verkopen van waren, waren namelijk 1 op 1 overgenomen vanuit de oude webshop. Dat zorgde voor een verschil, welke ik via een automatisch script heb moeten omschrijven. Een leuke uitdaging!
Het design is erop gericht dat de producten van 24 ICE de aandacht krijgen op de webshop. Uiteraard is dat de bedoeling van een webshop, maar bij dit design hebben we geen gebruik gemaakt van standaard productblokken. Op de homepagina zie je direct een pagina header met daarin een uitgelicht product waar de aandacht van de gebruiker naartoe gaat. Is de gebruiker nog niet overtuigd van het uitgelichte product? Dan ziet de gebruiker onder de pagina header alle smaken waar hij/zij uit kan kiezen.
Het design zorgt ervoor dat de producten centraal staan, maar zorgt er ook voor dat de gebruiker zin krijgt in de producten die worden verkocht. 24 ICE streeft ernaar om ieder feestje, festival of andere gelegenheid kleurrijker, smaakvoller en vrolijker te maken. En deze missie weerspiegelen wij met het design.
Voordat het design gerealiseerd wordt, maken wij eerst een prototype. Een prototype zorgt ervoor dat de klant een goed beeld krijgt hoe de webshop eruit komt te zien. Hierdoor weten wij of wij de wens van de klant goed hebben begrepen en of we dat op de juiste manier hebben omgezet tot een design.
Het opzetten van een design is altijd interessant, omdat je de wensen van de klant realiseert. De klant ziet het idee wat hij/zij voor ogen had tot leven komen. Doormiddel van een prototype krijgen zij een goede indruk hoe de webshop eruit komt te zien.
We leveren niet alleen een prototype wat voldoet aan de wensen van de klant. We maken een prototype waarin we laten zien wat de mogelijkheden zijn in combinatie met de wensen van de klant. Een uniek design zorgt er tenslotte voor dat de webshop zich onderscheidt van de rest wat op het internet bestaat.
Toen wij bij 24ICE op kantoor waren drukte zij ons op het hart dat het product van 24ICE écht een seizoensproduct is, het verkoopt namelijk als een gek in de zomer. Echter gaven zij ook aan dat zij het product voornamelijk B2B wilden verkopen; Business2business. Oftewel, de webshop moet managers van marketingafdelingen of CEO’s van grote supermarkten trekken. Uiteraard is het ook niet erg als consumenten het product willen kopen, maar zij vinden deze ook in de bekende supermarkten.
Daarnaast gaf 24ICE bij ons aan dat ze graag internationaal gevonden willen worden. Het product verkoopt namelijk ook goed in het noorden, en eigenlijk overal in de wereld.
Neem contact op met Justin om deze samen te bespreken!
"*" geeft vereiste velden aan