Van bestaande WooCommerce naar een nieuwe shop

24ICE was al bekend met WooCommerce, echter was de nieuwe webshop écht aan vernieuwing toe. De webshop moest sneller, overzichtelijker en hoger scoren in Google. 24ICE is namelijk een bekend merk, dat een frisse en moderne uitstraling verdient en bovenaan Google hoort te staan.

Omdat er al veel teksten, producten en andere inhoud aanwezig was, hebben we de inhoud van de webshop overgenomen in de nieuwe webshop.

Voor de webshop van 24ICE heb ik de oude orders geïmporteerd in de nieuwe webshop. Het is voor 24ICE namelijk erg van belang dat ze periode van verkopen met elkaar kunnen vergelijken.

De moeilijkheid hierin zat ‘m vooral in het verschil van producten en context van de oude webshop. Niet alle producten, waar verkopen van waren, waren namelijk 1 op 1 overgenomen vanuit de oude webshop. Dat zorgde voor een verschil, welke ik via een automatisch script heb moeten omschrijven. Een leuke uitdaging!

Design en prototype

Het design is erop gericht dat de producten van 24 ICE de aandacht krijgen op de webshop. Uiteraard is dat de bedoeling van een webshop, maar bij dit design hebben we geen gebruik gemaakt van standaard productblokken. Op de homepagina zie je direct een pagina header met daarin een uitgelicht product waar de aandacht van de gebruiker naartoe gaat. Is de gebruiker nog niet overtuigd van het uitgelichte product? Dan ziet de gebruiker onder de pagina header alle smaken waar hij/zij uit kan kiezen.

Het design zorgt ervoor dat de producten centraal staan, maar zorgt er ook voor dat de gebruiker zin krijgt in de producten die worden verkocht. 24 ICE streeft ernaar om ieder feestje, festival of andere gelegenheid kleurrijker, smaakvoller en vrolijker te maken. En deze missie weerspiegelen wij met het design.

 

Voordat het design gerealiseerd wordt, maken wij eerst een prototype. Een prototype zorgt ervoor dat de klant een goed beeld krijgt hoe de webshop eruit komt te zien. Hierdoor weten wij of wij de wens van de klant goed hebben begrepen en of we dat op de juiste manier hebben omgezet tot een design.

 

Het opzetten van een design is altijd interessant, omdat je de wensen van de klant realiseert. De klant ziet het idee wat hij/zij voor ogen had tot leven komen. Doormiddel van een prototype krijgen zij een goede indruk hoe de webshop eruit komt te zien.

We leveren niet alleen een prototype wat voldoet aan de wensen van de klant. We maken een prototype waarin we laten zien wat de mogelijkheden zijn in combinatie met de wensen van de klant. Een uniek design zorgt er tenslotte voor dat de webshop zich onderscheidt van de rest wat op het internet bestaat.

Mijn bijdrage aan de website bestond onder andere uit het zo efficiënt opbouwen van de visuele dynamische functionaliteiten. Denk daarbij aan de “type-writer” bovenaan de homepage. Deze laat op speelse manier treffende en uitnodigende steekwoorden zien op een manier alsof het door iemand getyped wordt. En dit loopt dan synchroon met de afbeeldingen uit de carrousel.
Maar ook de “lick-slider”, waarbij een sectie met uitgelichte producten op speelse manier uitspringen en informatie laten zien als er overheen gehoverd wordt met de muis.
Voor elementen als deze heb ik maatwerk Javascript binnen het raamwerk jQuery geschreven. En dit dan uiteraard gekoppeld met de thema opties binnen de website, om de eindgebruiker de flexibiliteit en controle te geven over de verdere invulling.
Voordeel van deze keuze is in tegenstelling tot bijvoorbeeld builders en plugins, is dat het verder geen negatieve invloed heeft op de performance van de website. Complete builders met vergelijkbare opties brengen vaak een enorme lading aan ongebruikte opties en ‘code’, welke weer invloed hebben op de site, en dus weer negatief is op de online marketing campagnes.

De doelgroep en het seizoen

Toen wij bij 24ICE op kantoor waren drukte zij ons op het hart dat het product van 24ICE écht een seizoensproduct is, het verkoopt namelijk als een gek in de zomer. Echter gaven zij ook aan dat zij het product voornamelijk B2B wilden verkopen; Business2business. Oftewel, de webshop moet managers van marketingafdelingen of CEO’s van grote supermarkten trekken. Uiteraard is het ook niet erg als consumenten het product willen kopen, maar zij vinden deze ook in de bekende supermarkten.

Daarnaast gaf 24ICE bij ons aan dat ze graag internationaal gevonden willen worden. Het product verkoopt namelijk ook goed in het noorden, en eigenlijk overal in de wereld.

Wij geven jouw bedrijf de uitstraling die het verdient

Wij zijn Activate your Business, een jonge onderneming gevestigd in Aalsmeer. Wij bouwen doelgerichte websites, webshops, apps en software op maat en geven die een unieke uitstraling. Onze oplossingen zijn vriendelijk voor de gebruikerszoekmachines én beheerders.

Justin Oud

Mede-eigenaar

Software engineer, Back-end developer
Justin Oud

Paul te Riele

Mede-eigenaar

Front-end developer, Marketeer
Paul te Riele

Activeer jouw onderneming

Contactformulier

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Onze klanten

Je bent in goed gezelschap.

Logo

Activate your Business B.V.
van Cleeffkade 15
1431 BA Aalsmeer