flowerUP bied een bloemenservice aan waarmee je altijd een verse bos bloemen in huis hebt. Om hun online zichtbaarheid te vergroten mocht Activate your Business een compleet nieuwe huisstijl en webshop realiseren. Gebruikers kunnen door middel van een op maat gemaakte module een maandelijks of wekelijks abonnement samenstellen.
Bij flowerUP brengen ze jouw boeket graag tot aan de keukentafel, en dan schikken ze het ook graag nog even. Dat alles is onderdeel van een door jouzelf in te delen abonnement, maar je kunt ook boeketten cadeau geven. Omdat flowerUp graag een flinke stap voorwaarts wilden maken mocht Activate your Business een compleet nieuwe webshop ontwikkelen.
Bij het ontwerpen van de huisstijl hebben we onze inspiratie rechtstreeks uit de natuur gehaald. Door gebruik te maken van de levendige kleuren van bloemen in combinatie met de bestaande huisstijl en prachtige foto’s ontstaat er een dynamisch geheel.
Een nieuwe online identiteit mogen ontwerpen is altijd uitdagend. Een ontwerp moet namelijk passen bij de bestaande huisstijl van de klant, de doelgroep én de diensten of producten van de klant. Maar het moet zich wel onderscheiden van de concurrentie. Om inspiratie op te doen voor een nieuwe online identiteit kijken we naar de wensen van de klant en wat het doel is van de webshop. In dit geval de afname van abonnementen, dat moet snel en overzichtelijk kunnen gebeuren.
Als dit in kaart is gebracht, kunnen we onderzoeken wat voor beelden, kleuren en vormen hierbij passen. Op deze manier creëren we een stijl wat we door kunnen voeren naar het uiteindelijke ontwerp van de webshop.
Het ontwikkelen van een geheel nieuwe online identiteit is niet alleen uitdagend, maar ook vooral heel erg leuk om te doen. Ik vind het leuk om te doen omdat je de wensen van een klant omzet naar een beeld dat zij in hun hoofd hadden.
Wanneer de klant tevreden is over de stijl, maak ik een prototype van de webshop. De klant krijgt hierdoor een beter beeld hoe de website er in het echt uit gaat zien. Het prototype zorgt er ook voor dat het voor ons makkelijker is om de frontend van de webshop daadwerkelijk te ontwikkelen. Dat is omdat we door het prototype een voorbeeld hebben van waar bepaalde elementen moeten komen en in welke stijl.
Met de komst van veel nieuwe soorten van (online) dienstverlening zijn gebruikers van online applicaties steeds vaker geneigd om abonnementen af te nemen. Vaak is het een simpele keuze waarnaar je direct tot een verplichting overgaat. We hebben deze symboliek proberen na te bootsen voor een proces dat voorheen voornamelijk bekend was als een fysieke aankoop. Je loopt bijvoorbeeld eens in de week naar de bloemenstal en vraagt de bloemist om advies voor een mooi boeket voor op de keukentafel, rekent af en neemt het boeket mee.
De uitdaging lag voor ons het vertalen van deze stappen naar een online ervaring. Bij flowerUP kun je nu in drie simpele stappen jouw voorkeur selecteren voor formaat, frequentie en de eerste bezorgdatum. Binnen een paar dagen heb jij jouw eerste boeket op tafel staan, geschikt door een professional. De vaas krijg je erbij en afrekenen doe je achteraf via automatische incasso.
Doordat je de bloemist in eerste instantie niet recht in de ogen kijkt hebben wij geprobeerd het klantenvertrouwen centraal te stellen door de duidelijk aanwezigheid van klantbeoordelingen.
Voor mij was de uitdaging in het ontwikkelen van de webshop met name de manier waardoor de fraai vormgegeven webshop ook nog goed voor de dag komt in de verschillende zoekmachines. Door middel van een slimme pagina structurering en het implementeren van gestructureerde gegevens is de webshop klaar om opgepikt te worden door de zoekmachines.
Neem contact op met Justin om deze samen te bespreken!
"*" geeft vereiste velden aan