Landingspagina

Een landingspagina (landing page) is een pagina van je website of webshop waarop een potentiële klant terecht komt nadat deze doorverwezen wordt vanuit een ander kanaal. Het is vaak de laatste stap in het proces waarin een bezoeker omgetoverd wordt tot klant. Zonder een juist ingerichte landingspagina zal het conversiepercentage van je website aanzienlijk lager zijn. En een verschil van een 0,5% op duizend bezoekers scheelt al 5 conversies!

Aansporen tot actie

Op een landingspagina is het van essentieel belang dat een bezoeker zich aangespoord voelt om een actie te ondernemen. Of het nou het aankopen van de door Easy Marking aangeboden tape voor industriële vloermarkering is, of een aanvraag voor vrijblijvende informatie bij Verkoop uw Kavel. Wij kennen de belangrijkste leadgeneratie trucjes om zoveel mogelijk klanten te laten “converteren”. Ben jij niet zeker of jouw website of webshop wel de juiste landingpagina’s heeft of ben je van plan nieuwe te laten ontwikkelen? Neem vrijblijvend contact met ons op! (Kijk, dat was er weer zo eentje!)

De juiste informatie voor de bezoeker

Als je op zoek bent naar mogelijkheden om zelf een arbeidsovereenkomst op te stellen dan is het wel zo fijn dat je via de zoekresultaten op een pagina terecht komt waar je direct aan de slag kunt. Voor Omnius.nl ontwikkelden wij meerdere landingspagina’s op maat om de verschillende soorten bezoekers direct zo goed mogelijk te kunnen bedienen. De inhoud kan per marketing campagne verschillen, de één is op zoek naar een documentengenerator, de ander alleen naar informatie, sommigen zelfs naar een jurist of een advocaat. Door de juiste inhoud aan te bieden aan de juiste bezoeker is deze eerder geneigd om over te gaan tot actie.

Mobile first

Voor sommigen is het al vanzelfsprekend, maar toch zien we maar al te vaak dat men nog niet bewust is van de kracht van mobile first design. In de praktijk zien wij dat de meeste van onze klanten een percentage van tussen de 55% – 75% hebben als het gaat om mobiele bezoeken. Wij spelen daar slim op in met duidelijke en overzichtelijke mobiele websites. In sommige gevallen is het zelfs aan te raden om een Accelerated Mobile Page (AMP) te realiseren om ook hoog te scoren in de organische zoekresultaten van Google.

Laagdrempeligheid en betrouwbaarheid

Een hedendaagse bezoeker is op het web snel afgeleid:, als je in de eerste interactie de gebruiker gelijk het spreekwoordelijke hemd van het lijf vraagt is de kans groot dat deze afhaakt. In een aanvraagformulier is het wellicht helemaal niet nodig dat je direct alle adresgegevens van een potentiële klant ontvangt? Vaak zul je toch nog een vervolggesprek voeren om de wensen te inventariseren en eventueel een afspraak te maken. In het geval van een webshop is een bezoeker eerder geneigd een product aan te schaffen als de verkoper en/of het product door anderen goed beoordeeld is. Wij bieden verschillende oplossingen om gevalideerde klantbeoordelingssystemen te implementeren. Als het goed is hoef je op deze pagina ook niet lang te zoeken naar onze klanten-reviewscore!

Ben je geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden van conversie- en omzetverhogende landingspagina’s? Wij helpen je graag verder. Kom eens langs of bel gerust voor een vrijblijvend informatiegesprek.