Zoekmachine marketing (SEA)

Iedereen wil bovenaan staan in de zoekresultaten. Dit kun je met SEO oftewel zoekmachine optimalisatie voor elkaar krijgen, dat noemen we organische zoekresultaten. Echter bereik je hiermee maar een beperkt segment van je potentiële klanten. Betaalde advertenties zullen door de zoekmachine, mits ze goed geconfigureerd zijn, altijd hoger staan dan jouw pagina’s zónder zoekmachine marketing. Zelfs als die pagina’s helemaal geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines. Daarnaast zal de zoekmachine websites waarop geadverteerd wordt ook een hogere positie in de organische zoekresultaten toekennen.

Zoekmachine marketing en advertentie campagnes

Wij kunnen unieke, conversie geoptimaliseerde advertenties maken om jouw bezoekersaantallen te vergroten. Deze advertenties zullen maandelijks aangepast worden om beter aan te sluiten bij de steeds veranderende markt. Wij analyseren die markt maandelijks en bieden jou een rapportage aan. Om actueel te blijven voeren wij wijzigingen door in de instellingen van bijvoorbeeld de zoekwoorden op basis van de doelgroep die jij wilt aanspreken.

Hoe werkt adverteren in zoekmachines?

Adverteren in zoekmachines, ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd, werkt als volgt. Stel je bent op zoek naar een een nieuwe milieuvriendelijke auto. Dan voer je in de zoekmachine van Google een bepaalde zoekopdracht in, bijvoorbeeld “plug-in hybrid kopen”. Wanneer je op enter drukt gaat er achter de schermen een soort van veiling van start. Adverteerders die gevonden willen worden binnen de ruimte van de zoekopdracht doen op jouw zoekopdracht een bod. De combinatie tussen de hoogte van het bod en andere factoren zoals relevantie, kwaliteit van de landingspagina en de doorklikratio (CTR), bepaald uiteindelijk welke advertentie er vertoont wordt. Dit bepaald ook welke positie deze krijgt in de resultatenlijst.

Dus als jij zoekt op plug-in hybrid dan kan het zo maar zijn dat jij als eerste zoekresultaat een betaalde advertentie van de nieuwste Volvo ziet verschijnen. Niet alleen omdat Volvo dan dus het bod bij Google heeft gewonnen, maar ook omdat het gewoon de mooiste auto’s zijn die er rond rijden. Tenminste als we één van de twee eigenaren van Activate your Business mogen geloven.

Activate your Business beschikt over de ervaring en kennis om voor jouw website zo gericht mogelijk te adverteren en alleen de meest relevante zoekopdrachten aan te spreken.

Geïnteresseerd of vragen? Neem dan gerust contact met ons op.