Het is een tool voor leadgeneratie, oftewel een tool die je inzet om zoveel mogelijk aanvragen of aankopen te genereren. Daarvoor moet je echter wel eerst weten hoe je jouw doelgroep kunt aanspreken en benaderen. Dit noemen we ook wel trechteren.
Als je die bezoekers eenmaal op jouw website of webshop hebt, moet je ze de juiste mogelijkheden bieden om over te gaan tot actie. Dat klinkt simpel, maar er komt redelijk wat bij kijken. Wij kunnen je helpen om een vliegende start te maken.
Een lead, of deze nu via de website, telefonisch of via mond-tot-mondreclame binnenkomt, is veel geld waard. Bereken eens wat een lead jou kan opleveren. Deel je (verwachte) jaaromzet door het (verwachte) aantal klanten die jou die omzet gaan opleveren; dat is de waarde van een goede lead. Wij helpen je graag jouw onderneming meer omzet te laten genereren, door middel van goede advertentiecampagnes of zoekmachine optimalisatie, goede landingpagina’s en conversieoptimalisatie.
Wat is je doel? Meer naamsbekendheid, zoveel mogelijk conversies of juist het opnieuw benaderen van mensen die jouw website ooit hebben bezocht? En wat is je doelgroep? Is dat een zakelijke of particuliere klant, en is die snel geneigd om over te gaan tot actie of moet je die net zo lang paaien totdat deze bereid is om jouw product of dienst te overwegen? Wil je liever aan de slag met SEO, SEA of een combinatie van beiden? Veel vragen, veel verschillende antwoorden. Gelukkig hebben wij bakken aan ervaring met de meest gangbare vormen van online én offline marketing.
Een klant benaderen is één ding, maar vervolgens moet je deze ook nog zover krijgen dat deze overgaat tot actie. Dat noemen we conversieoptimalisatie. Wij kunnen je adviseren over de verschillende mogelijkheden om gericht op jouw doel en doelgroep zoveel mogelijk leads te generen. Een verhoging van 0,5% van jouw conversiepercentage levert op duizend bezoekers al 5 nieuwe klanten op!
Wij zijn de trotse ontwikkelaar van SimpleLeads! Software die er helemaal op gericht is om met zo min mogelijk moeite al je leads online te verwerken. Leadgeneratie wordt automatisch uit je website verwerkt, het systeem maakt contacten voor je aan, je kunt notities plaatsen en contacten koppelen. Want als professional ben jij toch veel liever bezig met de daadwerkelijke verkoop?
Ben je geïnteresseerd in SimpleLeads? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden en passen zo nodig de software op maat aan om jouw dienstverlening nog een stukje beter te maken.
Een landingspagina is vaak de laatste stap in het proces waarin een bezoeker omgetoverd wordt tot klant. Zonder een juist ingerichte landingspagina, zal het conversiepercentage van je website aanzienlijk lager liggen en een verschil van een 0,5% op duizend bezoekers scheelt al 5 conversies!
Op een landingspagina is het van essentieel belang dat een bezoeker zich aangespoord voelt om actie te ondernemen. Of het nu het aankopen van de door Mijnnaamplaat aangeboden huisnummers is, of een aanvraag voor vrijblijvende informatie bij Verkoop uw Kavel. Wij kennen de belangrijkste trucjes voor leadgeneratie om zoveel mogelijk klanten te laten “converteren”. Ben jij niet zeker of jouw website of webshop wel de juiste landingpagina’s heeft of ben je van plan nieuwe te laten ontwikkelen? Neem vrijblijvend contact met ons op! (Kijk, dat was er weer zo eentje!)
Als je op zoek bent naar mogelijkheden om zelf een arbeidsovereenkomst op te stellen, dan is het wel zo fijn dat je via de zoekresultaten op een pagina terecht komt waar je direct aan de slag kunt. Voor Omnius.nl ontwikkelden wij meerdere landingspagina’s op maat, om de verschillende soorten bezoekers direct zo goed mogelijk te kunnen bedienen. De inhoud kan per marketingcampagne verschillen: de één is op zoek naar een documentengenerator, de ander alleen naar informatie en sommigen proberen zelfs een jurist of advocaat te vinden. Door de juiste inhoud aan te bieden aan de juiste bezoeker, is deze eerder geneigd om over te gaan tot actie.
Voor sommigen is het al vanzelfsprekend, maar toch zien we maar al te vaak dat men nog niet bewust is van de kracht van mobile first design. In de praktijk zien we dat de meeste van onze klanten een percentage van tussen de 55% – 75% hebben als het gaat om mobiele bezoeken. Wij spelen daar slim op in met duidelijke en overzichtelijke mobiele websites. In sommige gevallen is het zelfs aan te raden om een Accelerated Mobile Page (AMP) te maken, om ook hoog te scoren in de organische zoekresultaten van Google.
Een hedendaagse bezoeker is op het web snel afgeleid. Als je in de eerste interactie de gebruiker gelijk het spreekwoordelijke hemd van het lijf vraagt, is de kans groot dat deze afhaakt. In een aanvraagformulier is het wellicht helemaal niet nodig om direct alle adresgegevens van een potentiële klant te ontvangen. Vaak zul je toch nog een vervolggesprek voeren om de wensen te inventariseren en een eventuele afspraak te maken. In het geval van een webshop is een bezoeker eerder geneigd een product aan te schaffen als de verkoper en/of het product door anderen goed beoordeeld is. Wij bieden verschillende oplossingen om gevalideerde klantbeoordelingssystemen te implementeren. Als het goed is hoef je op deze pagina ook niet lang te zoeken naar onze klanten-reviewscore!
Ben je geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden van conversie- en omzetverhogende landingspagina’s? Wij helpen je graag verder. Kom eens langs of bel gerust voor een vrijblijvend informatiegesprek.
Neem contact op met Justin om deze samen te bespreken!
"*" geeft vereiste velden aan