Iedereen wil bovenaan staan in de zoekresultaten. Dit kun je met SEO oftewel zoekmachine optimalisatie voor elkaar krijgen. Dat noemen we organische zoekresultaten. Hier bereik je echter maar een beperkt segment van je potentiële klanten mee. De zoekmachine zal betaalde advertenties, mits ze goed geconfigureerd zijn, altijd hoger plaatsen dan jouw pagina’s zónder zoekmachine marketing. Zelfs als die pagina’s helemaal geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines. Daarnaast zal de zoekmachine websites waarop geadverteerd wordt ook een hogere positie in de organische zoekresultaten toekennen.
Wij kunnen unieke, conversie geoptimaliseerde advertenties maken om jouw bezoekersaantallen te vergroten. Deze advertenties zullen maandelijks aangepast worden om beter aan te sluiten op de continu veranderende markt. Wij analyseren die markt maandelijks en stellen een overzichtelijke rapportage voor je op. Om up-to-date te blijven, voeren we wijzigingen door in de instellingen van bijvoorbeeld de zoekwoorden op basis van de doelgroep die jij wilt aanspreken.
Adverteren in zoekmachines, ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd, werkt als volgt. Stel je bent op zoek naar een nieuwe, milieuvriendelijke auto. Dan voer je in de zoekmachine van Google een bepaalde zoekopdracht in, bijvoorbeeld “plug-in hybrid kopen”. Wanneer je op enter drukt, gaat er achter de schermen een soort veiling van start. Adverteerders die gevonden willen worden binnen de ruimte van de zoekopdracht, doen een bod op jouw zoekopdracht. De combinatie tussen de hoogte van het bod en andere factoren, zoals relevantie, kwaliteit van de landingspagina en de doorklikratio (CTR), bepaalt uiteindelijk welke advertentie er vertoond wordt. Dit bepaalt ook welke positie de adverteerder krijgt in de resultatenlijst.
Als jij dus zoekt op plug-in hybrid, kan het zomaar zijn dat je als eerste zoekresultaat een betaalde advertentie van de nieuwste Volvo ziet verschijnen. Niet alleen omdat Volvo de veiling van Google heeft gewonnen, maar ook omdat het gewoon de mooiste auto is die er rondrijdt. Tenminste als we één van de twee eigenaren van Activate your Business mogen geloven.
Activate your Business beschikt over de ervaring en kennis om voor jouw website zo gericht mogelijk te adverteren en alleen de meest relevante zoekopdrachten aan te spreken.
Inmiddels hebben we al aardig wat ervaring met het aggregeren van Google Shopping Feeds. Dat stelt jou in staat om jouw producten direct aan te bieden via Google Shopping. Jouw producten kunnen dan via Google Ads met een afbeelding en prijs weergegeven worden boven de tekstuele resultaten.
Geïnteresseerd of vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Neem contact op met Justin om deze samen te bespreken!
"*" geeft vereiste velden aan