VoucherVandaag.nl is een maatwerk webshop met dagelijks een hoog volume aan bezoekers en bestellingen. In een inmiddels langdurige samenwerking mogen wij telkens nieuwe uitdagingen oppakken voor deze trouwe klant. Het systeem dat ze gebruiken is helemaal op maat gemaakt. Van bestelling tot DHL- of PostNL-paklijst en van factuur tot AFAS-grootboekrekening; alles gaat via het maatwerksysteem. Met meerdere verkoopkanalen, zoals de responsive website, mobiele app en nieuwsbriefcampagnes, is VoucherVandaag.nl breedschalig online aanwezig.
De wens van VoucherCompany B.V. was niet zomaar een wens. Ze wilden een uitgebreide, op maat gemaakte software die mee kon groeien met de organisatie. Wij werken vrijwel dagelijks aan het maatwerk webshopsysteem, op basis van het open-source framework Phalcon PHP. Aan de voorkant bezoeken duizenden bezoekers per dag het systeem en aan de achterkant werken dagelijks meer dan 25 medewerkers in het systeem. Van magazijn tot klantenservice, van boekhouder tot manager en van de sales- tot marketingafdeling, iedereen gebruikt het systeem als leidraad.
Door onze intensieve samenwerking met Vouchervandaag.nl hebben we een uitgebreide structuur ontwikkeld voor het inschieten van bugs, tickets en het releasen van nieuwe functionaliteiten. Zo proberen we dagelijks bugs en problemen die ontstaan bij het gebruik van de applicatie op te lossen en werken we daarnaast continu aan het preventief onderhouden van het systeem.
De responsive front-end van de maatwerk webshop van VoucherVandaag.nl is ontworpen en ontwikkeld volgens de laatste standaarden. Alles is gericht op conversieoptimalisatie en gebruiksgemak, op alle soorten apparaten. Meer dan 70% van het verkeer op de website is afkomstig van mobiele apparaten. De website is dan ook met een mobile-first mindset ontworpen, met makkelijk klikbare elementen, een duidelijke flow en een overzichtelijk menu. Alles vormgegeven in de onmiskenbare deal-website uitstraling van VoucherVandaag.nl.
De vernieuwde webshop is mobile-first ontworpen. Dat houdt in dat we eerst een mobile design en daarna een desktop en tablet design hebben ontworpen. Dit doen we zodat we de belangrijkste elementen in de website ontwerpen, geen onnodige elementen toevoegen en zodat de webshop op elk device schaalbaar is.
De style van de vernieuwde webshop past veel meer bij deze tijd. De webshop is strakker en vormt een eenheid. Het is voor de bezoeker nu aantrekkelijker om de webshop vaker te bezoeken en ook de producten komen nu meer tot hun recht.
Deze webshop is gevuld met allerlei marketingtoepassingen, die elke stap van het bestelproces actief monitoren. Met behulp van A/B-tests komen wij erachter hoe de gebruiker denkt en waar we aanpassingen moeten maken om het bestelproces zo gemakkelijk mogelijk te maken. VoucherVandaag.nl maakt gebruik van de diensten van een veelvoud aan externe marketingtools voor onder andere advertenties. De op gebruikersvoorkeuren afgestemde verzameling van informatie verwerken wij op zo’n manier dat deze alleen gedeeld wordt als daar toestemming voor is gegeven.
Aangezien Vouchervandaag.nl dagelijks duizenden bezoekers ontvangt door verschillende (social) media-uitingen, is het van belang dat de conversie van de maatwerk webshop optimaal is. Ons design is gericht op een verbeterde conversie. De groene kleur die je terugvindt in de winkelmand, productpagina en afrekenpagina, wijst de gebruiker naar het ultieme doel: afrekenen. Daarnaast hebben we ervoor gekozen de gebruiker opties te geven na het toevoegen van een product in de winkelmand. Wil je verder winkelen of direct door naar de winkelmand?
VoucherVandaag.nl is voorzien van tientallen koppelingen met externe partijen, waaronder DHL. Zo is het nu mogelijk om je bestelling af te leveren bij een DHL Servicepunt óf een ander verzendadres te kiezen. Als de harde werkers in het magazijn aan de slag zijn geweest om de producten in te pakken, kunnen ze met één druk op de knop ook alle DHL-labelstickers printen. De pakketdienst kan het pakket daarna direct sorteren voor een zo snel mogelijke verzending.
Natuurlijk doet VoucherVandaag ook aan e-mailmarketing. Dit realiseren we allemaal via een API-koppeling met Copernica. Copernica is simpel gezegd e-mailmarketing-software. Klanten kunnen zich inschrijven voor een dag- en/of weekmail. Hierdoor is het voor VoucherVandaag heel makkelijk om bijvoorbeeld doelgerichte of persoonlijke campagnes te maken voor haar klanten op basis van koopgedrag of interesses.
Door het grote bereik van VoucherVandaag zo optimaal mogelijk in te zetten kan dit leiden tot een betere conversie en meer omzet.
Het alles omvattende systeem bevat de volgende onderdelen:
Neem contact op met Justin om deze samen te bespreken!
"*" geeft vereiste velden aan