Bezoekers uit organische zoekresultaten
Advertenties inzetten, dat werkt altijd, voor iedereen. Tenminste, als je de doelgroep juist weet te benaderen. Maar bezoekers uit de onbetaalde zoekresultaten naar een website weten te trekken, dat is een heel ander verhaal. Om het dubbele bezoekersaantal uit organische resultaten te halen, hebben wij enkele tools en tips voor je op een rijtje gezet.
1. Installeer een SSL-certificaat
Als je gebruikers nog steeds gebruik laat maken van een onbeveiligde verbinding om jouw website te bekijken, dan kun je jouw ranking in Google wel gedag zeggen. Een SSL-certificaat is een bewijs dat door een derde partij digitaal ondertekend is en verklaart dat de verbinding naar jouw website beveiligd is. Dat klinkt heel ingewikkeld, maar het valt wel mee. Het gaat tegenwoordig namelijk allemaal automatisch. Wij bieden bijvoorbeeld geheel gratis SSL-certificaten aan bij onze webhosting-pakketten.
2. Schrijf je teksten voor gebruiker én zoekmachine
Google leest een tekst heel anders dan jij, tenzij jij Rain Man bent en in één scan kunt zien hoe vaak een woord voorkomt in een tekst. 😉 Wij hebben onze teksten zo geschreven dat deze gefocust zijn op één onderwerp, maar toch meer dan genoeg informatie geven voor de lezer. Met een goede meta-omschrijving, voldoende interne links, afbeeldingen en kopteksten, kwamen we al een heel eind. We begonnen echter pas echt te scoren toen we ook gingen kijken naar zinsstructuur en de technische leesbaarheid van de teksten.
3. Implementeer rich snippets
Rich snippets, of gestructureerde gegevens, zijn een soort van samenvatting van jouw website en organisatie. Google is namelijk redelijk lui en krijgt graag informatie toegezonden, zodat het er niet naar hoeft te zoeken. Rich snippets geven de mogelijkheid om uitgelichte blokken te vormen in de zoekresultaten.
4. Gele sterren in de zoekresultaten
De conversieoptimalisatie op jouw website kan nog zo goed zijn, voor ons is gebleken dat niets zo goed werkt als al vertrouwen wekken ín de zoekresultaten. Nog voordat een klant op jouw website terecht komt, kan je al een gevoel van betrouwbaarheid uitstralen. Wij zijn reseller van een klantbeoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl (ook bekend van Kiyoh) en implementeren dat op zo’n manier dat Google de recensies overneemt in de zoekresultaten. Daarom zie je in de zoekresultaten gele sterren onder onze pagina’s staan. Wij helpen jou graag bij de implementatie van een klantbeoordelingssysteem!
5. Update je website regelmatig
Een website werkt het beste als deze regelmatig aangepast wordt aan de laatste web- en SEO-standaarden. Denk dan bijvoorbeeld ook aan het comprimeren van JavaScript, HTML en CSS! Daarnaast is het belangrijk om je inhoud up-to-date te houden en bezoekers regelmatig te informeren over vernieuwingen, zoals wij nu doen! Heb jij zelf geen tijd of kennis om jouw website te verbeteren en te onderhouden? Wij leveren ook maandelijks SEO-onderhoudswerkzaamheden aan klanten die daar enorm veel profijt van hebben.
Hulp nodig voor een hoger bezoekersaantal?
Kom je er zelf niet helemaal uit of ben je bijvoorbeeld geïnteresseerd in een klantbeoordelingssysteem, een hoger bezoekersaantal of een maandelijks SEO-onderhoudspakket? Neem dan contact met ons op. We zijn bereikbaar op 085 – 130 62 45.
Onze expertises
Hier zijn wij écht goed in.
Wij geven jouw bedrijf de uitstraling die het verdient
Wij zijn Activate your Business, een jonge onderneming gevestigd in Aalsmeer. Wij bouwen doelgerichte websites, webshops, apps en software op maat en geven die een unieke uitstraling. Onze oplossingen zijn vriendelijk voor de gebruikers, zoekmachines én beheerders.
Justin Oud
Mede-eigenaar
Software engineer, Back-end developer
Paul te Riele
Mede-eigenaar
Front-end developer, Marketeer
Activeer jouw onderneming
Wij geven jouw bedrijf de uitstraling die het verdient
Wij zijn Activate your Business, een jonge onderneming gevestigd in Aalsmeer. Wij bouwen doelgerichte websites, webshops, apps en software op maat en geven die een unieke uitstraling. Onze oplossingen zijn vriendelijk voor de gebruikers, zoekmachines én beheerders.
Justin Oud
Mede-eigenaar
Software engineer, Back-end developer
Paul te Riele
Mede-eigenaar
Front-end developer, Marketeer