Zoveel mogelijk bezoekers trekken, dat is het doel van iedere website eigenaar. Wij zijn er dagelijks mee bezig voor onszelf en onze klanten. Toch moesten we wel even twee keer kijken of we het goed zagen. Het bezoekersaantal van onze website was in slechts vier weken verdubbeld! En dat allemaal uit organische zoekresultaten zónder te adverteren.
Hoe? Dat lees je hieronder.

Bezoekers aantal verdubbeld

Bezoekers uit organische zoekresultaten

Advertenties inzetten, dat werkt altijd, voor iedereen. Tenminste, als je de doelgroep juist weet te benaderen. Maar bezoekers uit de onbetaalde zoekresultaten naar een website weten te trekken, dat is een heel ander verhaal. Om het dubbele bezoekersaantal uit organische resultaten te halen hebben wij een aantal tools en tips voor je op een rijtje gezet.

1. Installeer een SSL certificaat

Als je gebruikers nog steeds gebruik laat maken van een onbeveiligde verbinding om jouw website bekijken dan kun je jouw ranking in Google wel gedag zeggen. Een SSL certificaat is een bewijs dat door een derde partij digitaal getekend is dat verklaart dat de verbinding naar jouw website beveiligd is. Dat klinkt heel ingewikkeld maar dat valt wel mee, het gaat tegenwoordig allemaal automatisch. Wij bieden bijvoorbeeld geheel gratis SSL certificaten aan bij onze webhosting pakketten. Ben jij benieuwd of je al een SSL Certificaat op je website hebt geinstalleerd?

Doe gratis onze SSL Check!

2. Schrijf je teksten voor gebruiker én zoekmachine

Google leest een tekst heel anders dan jij, tenzij jij Rain Man bent en in één scan kunt zien hoevaak een woord voorkomt in een tekst. 😉 Wij hebben onze teksten zo geschreven dat deze gefocust zijn op één onderwerp, maar toch meer dan genoeg informatie geven voor de lezer. Met een goede meta-omschrijving, voldoende interne links, afbeeldingen en kopteksten kwamen we al een heel eind, maar we gingen pas echt scoren toen we ook gingen kijken naar zinsstructuur en de technische leesbaarheid van de teksten.

3. Implementeer rich snippets

Rich snippets, of gestructureerde gegevens, zijn een soort van samenvatting van jouw website en organisatie. Google is namelijk redelijk lui en krijgt graag informatie toegezonden zodat het er niet naar hoeft te zoeken. Rich snippets geven de mogelijkheid om uitgelichte blokken te vormen in de zoekresultaten.

4. Gele sterren in de zoekresultaten

Je conversie optimalisatie op je website kan nog zo goed zijn, voor ons is gebleken dat niets zo goed werkt als al vertrouwen wekken ín de zoekresultaten. Nog voordat een klant op jouw website terecht komt kun je deze al een gevoel van betrouwbaarheid uitstralen. Wij zijn reseller van een klantbeoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl (ook bekend van Kiyoh) en implementeren dat zo dat Google de recensies overneemt in de zoekresultaten. Daarom zie in de zoekresultaten gele sterren onder onze pagina’s staan. Wij helpen jou graag bij de implementatie van een klantbeoordelingssysteem!

Activate your Business - Verdubbelen - Gele sterren

5. Update je website regelmatig

Een website werkt het beste als deze regelmatig aangepast wordt aan de laatste web- en SEO-standaarden. Denk dan bijvoorbeeld ook aan comprimeren van Javascripts en CSS! Daarnaast is het belangrijk om je inhoud up to date te houden en bezoekers regelmatig te informeren over vernieuwingen, zoals wij nu doen! Heb jij zelf geen tijd of kennis om jouw website te verbeteren en te onderhouden? Wij leveren ook maandelijks SEO onderhoudswerkzaamheden aan klanten die daar enorm veel profijt van hebben.

Hulp nodig voor een hoger bezoekersaantal?

Kom je er zelf niet helemaal uit of ben je bijvoorbeeld geïnteresseerd in een klantbeoordelingssysteem, een hoger bezoekersaantal of een maandelijks SEO onderhoudspakket? Neem contact met ons op. We zijn bereikbaar op 0297 – 753 692.


Publicatiedatum: 8 mei 2018
Categorieën: SEO